Fruitontbijt

ontbijt tussendoortje glutenvrij eivrij melkvrij

Onze ideale start van de dag, een heerlijk fruitontbijt!
Ik neem niet altijd de tijd om dit dagelijks klaar te maken, wat zonde is want het is lekker en hét perfecte ontbijt.

Er bestaat geen twijfel over dat minstens 5 porties groenten en fruit per dag zijn aangewezen. Met dit ontbijt voldoe je makkelijker aan je dagelijkse porties groenten en fruit dan je denkt.

Een tip van Pascale Naessens is om het fruit aan te vullen met kokosmelk en zaden. Kokosmelk geeft een verzadigd gevoel, het aanwezige vetzuur heeft bovendien een gunstige invloed op onze gezondheid. De zaden barsten van gezonde voedingsstoffen en leveren een mooie meerwaarde aan het fruitontbijt.

Ik vind kokosmelk en zaden ook gewoon lekker en het zorgt voor een meer ‘compleet’ ontbijt.
Je kan eindeloos variëren met fruitcombinaties, zo kan je per seizoen smullen van het fruit dat de natuur ons op dat moment te bieden heeft.

Een voorbeeld van een combinatie die wij lekker vinden, voor 2 personen.

Ingrediënten:

Merk Waar wij het hebben gevonden
  • 1 appel
  • 1 peer
  • 1 clementine
  • 8 el kokosmelk
  • 2 el zaden, mijn zadenmix bestaat uit: maanzaad, chiazaad, hennepzaad en pompoenpitten
Klik hier voor een foto van de ingrediënten

Bereiding:

  • Zorg ervoor dat je een zadenmix hebt klaarstaan bijvoorbeeld eenzelfde hoeveelheid chiazaad, maanzaad, hennepzaad en pompoenpitten in een bewaarpot gieten en goed goed schudden
  • Snijd het fruit in stukken en leg het in een kommetje of een diep bord
  • Lepel 4 eetlepels kokosmelk over het fruit
  • Werk af met 1 eetlepel van de zadenmix
  • Smakelijk!

De score van mijn man: 3,5/5

Deel dit recept of volg 't zelfde maar anders

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *